Home

Werkwijze van inkopen

Een handleiding hoe een inkoopproces er uit zou kunnen zien is hieronder uitgewerkt. U dient er rekening mee te houden dat dit niet direct zonder aanpassingen toepasbaar kan zijn voor uw organisatie, omdat iedere situatie kan verschillen.

  1. inkoopimpuls ontstaat door bijvoorbeeld melding minimumvoorraad
  2. verschillende leveranciers vragen om offertes
  3. offertes uitwerken (leveranciers zonder offerte op zwarte lijst)
  4. interne inkooporder door bevoegde functionaris
  5. inkooporder naar leverancier inclusief inkoopvoorwaarden
  6. bevestiging van leverancier verwerken
  7. ontvangst goederen en controle leverdatum
  8. controle op kwaliteit en hoeveelheid
  9. vrijgave na controles (of retour indien daar aanleiding toe is)
  10. inkoopfactuur afstemmen met ontvangstbon en inkooporder
  11. bijwerken leveranciersbeoordeling
  12. betaling inkoopfactuur na fiattering bevoegde functionaris

Uitzonderingen daargelaten en specifieke adminisratieve procedures uitgezonderd, kunt u aan de hand van dit schema uw inkoopproces vormgeven.

Zie voor een verdere uitwerking de downloadsectie (opent in apart scherm).

 

 

Mocht u vragen, aanvullingen of opmerkingen hebben, dan wordt u verzocht dit te mailen naar webmaster.

 

Terug naar boven.

| Algemene voorwaarden | Privacy statement | Disclaimer | ©2006 Regicon B.V.