Home

Bedrijven onderschatten kracht e-mailcontact.

 

Bedrijven onderschatten de kracht van e-mail voor klantcontact. Dat blijkt volgens MysteryShopperOnderzoek.nl uit een praktijkonderzoek bij honderd bedrijven.

Onderzoeksbureau MysteryShopperOnderzoek.nl probeerde honderd bedrijven per e-mail te benaderen met een gerichte vraag, om te kijken hoe snel ze hierop reageren.

Contrast
Van de honderd bedrijven stuurde 37 procent binnen 24 uur een reactie. 11 Procent reageerde later en 14 procent reageerde helemaal niet. Van de onderzochte websites bood 16 procent zelfs niet de mogelijkheid een mail te sturen. Dit staat volgens het bureau in schril contrast met de rol die e-mail inmiddels speelt in het dagelijks leven.

Snelheid
Volgens MysteryShopperOnderzoek.nl is e-mail een effectievere manier van communiceren dan de telefoon. Waar in een telefoongesprek nogal eens wordt uitgeweid, blinkt e-mailcommunicatie juist uit in snelheid, efficiëntie en gerichtheid.

Zorgverzekeraars
Zorgverzekeraars reageren momenteel snel op vragen per e-mail, stelt MysteryShopperOnderzoek.nl. Internetproviders doen er juist heel lang over. Het duurde gemiddeld meer dan vier dagen voor er een reactie kwam.

 

Bron: Zibb.nl

Terug naar Nieuwscategorie Diversen

| Algemene voorwaarden | Privacy statement | Disclaimer | ©2006 Regicon B.V.