Home

Surfers beoordelen website in oogopslag.

 

Internetters bepalen in een twintigste van een seconde of een website interessant voor hen is. Dat is bijna net zo snel als het oog informatie kan verwerken. Bedrijven met een website doen er verstandig van de vormgeving geen ondergeschoven kindje te maken.

Onderzoekers van de Carleton University in Ottawa lieten testpersonen een aantal websites beoordelen op basis van 50 milliseconden lang vertoonde screenshots, om later dezelfde websites nog eens wat langer te bekijken. De beoordelingen bleken sterk beïnvloed door de allereerste indruk die de website achterliet, meldt Marketingfacts.

Webwinkels
De resultaten van het onderzoek zijn interessant voor commerciële websites, schrijft Personal Computer Magazine. Nog voor ze weten wat de website aanbiedt, besluiten bezoekers al of ze vertrekken of blijven hangen.

 

Bron: Zibb.nl

Terug naar Nieuwscategorie Diversen

| Algemene voorwaarden | Privacy statement | Disclaimer | ©2006 Regicon B.V.