Home

Goede manager vermijdt overwerkend personeel.

 

Leidinggevenden die geen acht slaan op werknemers die altijd overwerken, schaden daarmee indirect het bedrijf. Uit onderzoek blijkt namelijk dat veel van de drukke werkers omzien naar ander werk.

Dat schrijft de website Entrepreneur. Volgens de Amerikaanse onderzoekster Joanne Sujansky is de werk/privé-balans voor alle werknemers een zwaarwegende factor.

Verstoord
'Een werkgever die vindt dat die balans enkel de verantwoordelijkheid van de werknemer is, is verkeerd bezig. Zodra een werknemer namelijk bemerkt dat de balans verstoord is, is het moment dat hij op zoek gaat naar een andere baan nabij', aldus Sujansky. Eén op de vijf werknemers die bij het onderzoek betrokken was, gaf aan op zoek te zijn naar een andere baan om een gezonde balans tussen privé en werk te hervinden.

Tips
De Key Group doet managers bij het onderzoek ook vijf tips aan de hand om werknemers te helpen een goede balans te vinden. Eén daarvan is het instellen van een rooster met langere dagen met als compensatie één vrije dag in de week. Ook is het belangrijk om de werktijd meer op privétijd te laten lijken. Zo kunnen sommige lunchvergaderingen bijvoorbeeld in een restaurant gehouden worden.

 

Bron: Zibb.nl

Terug naar Nieuwscategorie Personeelszaken

| Algemene voorwaarden | Privacy statement | Disclaimer | ©2006 Regicon B.V.