Home

Weblogs vreten werktijd personeel.

 

Werknemers in de Verenigde Staten zullen dit jaar gezamenlijk 2,3 miljoen werkweken verspillen aan weblogs. Maar liefst 35 miljoen employees in de VS leest geregeld weblogs. De gemiddelde bloglezer spendeert er 9 procent van zijn werkweek aan.

Dit blijkt uit onderzoek van het tijdschrift Advertising Age, aldus de website management-issues.

Gedogen
De meeste bazen staan toe dat hun ondergeschikten enige tijd spenderen aan zaken die niets met het werk te maken hebben. Ze denken dat ze het personeel daardoor tevreden, gemotiveerd en collegiaal blijft.
Maar uiteindelijk betekent meer bloggen minder werken, zegt Jonathan Gibs, senior research manager van internetonderzoeksbureau Nielsen/NetRatings. Gibs denkt niet dat werknemers gaan beknibbelen op de tijd die ze elke dag al zonder werkdoeleinden internetten. 'Bloggen is een aanvulling op het reguliere surfen. Meer tijd op het web, betekent minder tijd voor het werk.'

Relevantie
Gibs erkent dat sommige blogs gerelateerd zijn aan het werk, maar of ze relevant zijn voor een medewerkers, valt volgens hem vaak te betwisten.

 

Bron: Zibb.nl

Terug naar Nieuwscategorie Personeelszaken

| Algemene voorwaarden | Privacy statement | Disclaimer | ©2006 Regicon B.V.