U ontvangt deze e-mail omdat u daarvoor bent aangemeld bij Regicon.
Als deze e-mail onleesbaar is, klik dan hier.

    20 Maart 2006 / Jaargang 2 - nummer 9

Regiconsult - Drukte en prioriteiten?

Wie kent het niet; een eigen bedrijf is hollen of stilstaan.

Tijdens het hollen maken we werkweken, waarbij je jezelf afvraagt hoelang je lijf en bovenkamer het kunnen volhouden. Tegelijkertijd ontstaat de vraag of dit wel de bedoeling is en wat de vervolgstappen dienen te worden. Ofwel groeien en personeel aannemen, of terug naar de optimale omvang. Deze laatste is niet altijd even gemakkelijk vast te stellen, omdat klanten over het algemeen het 'wandeltempo' van een ondernemer bepalen. Hoe die vraag van afnemers dan om te buigen naar een ideaalsituatie?

Maak om te beginnen heldere afspraken en tracht zoveel als mogelijk in de toekomst te werken en te plannen. Leer dat je klanten ook, dat vergt waarschijnlijk enige tijd, maar zal uiteindelijk vruchten afwerpen voor beide partijen. Een ieder zal er begrip voor hebben, dat je nu eenmaal jezelf niet in tweeën kunt splitsen en dat je een afspraak met een ander niet domweg kunt negeren. Of je nu adviseur bent, groothandel of fabrikant, iedereen heeft hiermee te maken.

Nieuwe werkmethodieken zoals Just In Time-management spreken - terecht - een grote massa aan. Maar een voorwaarde voor de ideale toepassing ervan begint bij wederzijds begrip. Een klant die geen voorraad wil en op het juiste moment een levering verwacht, zal begrijpen dat hij of zij dan wél tijdig een opdracht dient te verstrekken. Ook hier is het van essentieel belang duidelijke afspraken te maken met elkaar en eventuele onduidelijkheden zo snel mogelijk op te lossen.

Tijdens het hollen blijven minder belangrijke zaken en taken vaak liggen, totdat er een moment komt dat die kunnen worden bijgewerkt. Dat moment betreft dan het genoemde stilstaan tussen de fases van het hollen in. Een dergelijk moment dient direct opgepakt te worden om de huidige stand van zaken en voortgang daarvan te evalueren en achterstanden weg te werken.

Zo ook met nieuwsbrieven die enkele weken zijn blijven liggen, vanwege de drukte die ik zelf heb mogen ervaren. Tijdens mijn kortdurende fase van stilstaan en uithijgen wordt deze achterstand opgelost. Vandaag volgen er dan ook een drietal exemplaren; te weten de Regiconsult van 20 maart 2006, de Regicon Nieuwsbrief van 27 maart 2006 en de Regiconsult van 3 april 2006.

Tijdens een fase van hollen of een fase van groei, kan Regicon u op verschillende manieren bijstaan. Wilt u weten wat Regicon voor u kan betekenen? Neem dan contact op; Regicon-mail.

De Gratis Regicon - Bedrijfsscan

Regicon begrijpt dat ondernemers beperkte mogelijkheden hebben om een adviseur in de arm te nemen. Daarnaast hoeft niet iedereen te weten hoe het uw onderneming vergaat.

Daarom werkt Regicon met een gratis bedrijfsscan van een halve dag, waarbij Regicon garant staat voor geheimhouding.
Gedurende deze halve dag wordt in een hoog tempo uw organisatie met u besproken en wordt een uitgebreide checklist gevolgd. Aan het einde van de checklist is een beeld ontstaan waar uw onderneming precies staat en wat verbeterd zou kunnen worden.

Of u daarna met Regicon zaken wenst te doen is dan aan u. Indien u ervoor kiest dat wel te doen, weet u zich verzekerd van een zeer breed georiënteerde adviseur met de nodige opleidingen en ervaring.

Doe u zelf een plezier en doe deze gratis bedrijfsscan, u bent tot niets verplicht.

Kent u collega's of kennissen die u kunt verblijden met de Regicon - Nieuwsbrief? Geef ze hier dan voor op of vertel ze erover.

Met vriendelijke groet,

Remco Foppen
Regicon B.V.

 
 

HEEFT U ALLES ONDER CONTROLE? LAAT U BIJSTAAN DOOR EEN EXPERT.

Regicon B.V., Rentmeester 22, 8332 GR, Steenwijk
E-mail: info@regicon.nl
Telefoon: 06 - 25 07 16 86
Fax: 0521 - 52 04 19

Copyright 2006 Regicon B.V.