Over Regicon
Regicon
Regicon is een breed georiënteerde dienstverlener en ontstaan uit de wens MKB-ondernemers te helpen op weg naar succes. Daarnaast is het delen van kennis en ervaring een belangrijke drijfveer, zeker gezien de aanwezige combinatie van de verschillende onderdelen daarvan.
​
Regicon is verschillende samenwerkingen aangegaan met andere partijen en kan daardoor altijd uit allerlei extra kennisbronnen putten indien dat nodig mocht blijken te zijn. Denk daarbij bijvoorbeeld aan advocaten en notarissen. Een aantal andere samenwerkingen zullen de klanten extra voordelen op kunnen leveren, zoals bijvoorbeeld zeer scherpe wagenpark-leasetarieven.
Remco Foppen
r.foppen@regicon.nl | T 06-25071686
Gedurende een periode van vijftien jaar zijn in deeltijd door hem achtereenvolgens de diploma's gehaald van de volgende opleidingen; MEAO-Commercieel, HEAO-Bedrijfseconomie, Post-HBO Controlling en Postdoctoraal Controlling. De combinatie werken en leren bevordert een pragmatische en praktische benadering, niet alle theoretische modellen zijn namelijk zonder meer toepasbaar in verschillende organisaties.
​
Ervaring
De ervaring die in de loop der jaren is opgedaan strekt zich uit over logistieke organisaties, nationale en internationale groothandelsorganisaties, nationale en internationale productieorganisaties, commerciële dienstverlenende organisaties, de accountancy en ambtelijke organisaties. De commerciële dienstverlenende organisaties bevonden zich op markten zoals uitzenden en detachering, verkoop van bouw gerelateerde apparatuur, onderhoud aan zware machines en rollend materieel en het op projectbasis werken in de afbouwsector.
Gedurende deze werkervaringen is kennis opgedaan van werkvloer tot en met directie en van lopende band tot en met het uitwerken van de strategie. Het voordeel hiervan is dat zowel de taal van de werkvloer, als de taal van het management en bijvoorbeeld financiers begrepen wordt. Daarnaast is het beschikken over ervaring en inzicht in operationele processen van belang voor het opstellen van plannen op een hoger niveau in een organisatie.
Kennis
De opgedane kennis vanuit de werkervaring betreft alle aspecten van de financiële kant van een organisatie en datzelfde geldt voor personeelszaken. Daarnaast zijn specifiek nog te noemen; fiscale zaken, automatisering, inkoop, contacten met externe partijen, het voeren van overleg en het uitwerken van zowel reorganisaties als overnames. Het ondersteunen van management is de rode lijn die de hiervoor besproken activiteiten onderling met elkaar verbindt.
Middels opleiding is de nodige kennis vergaard op het gebied van onder andere commercie, financiën, strategie, logistiek en management. Hiernaast zijn nog tal van andere gebieden te noemen, echter zijn de grote lijnen inmiddels aangegeven.
Mocht u over één of meerdere aspecten vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u dat kenbaar maken per e-mail of via de link contact.